انتخاب رشته دانش آموزان نباید با اجبار معلمان انجام شود

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید انتخابات رشتهها در مدارس به گونهای باشد که از طریق علاقه دانش آموزان انجام شود گفت: انتخاب رشته دانش آموزان نباید با اجبار معلمان انجام شود.
به گزارش موج رسا; محمد مصطفوی امروز در آیین افتتاح اردوهای آموزشی همیار مشاور قطب چهار کشوری با بیان اینکه مدارس و کانونها باید در زندگی دانشآموزان نقش بسزایی داشته باشد، عنوان کرد: چه اشکالی دارد جشنهای تولد دانشآموزان و مناسبتهای مذهبی را در مدارس و کانونها در کنار همکلاسیهایش برگزار کنیم.
معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: باید مشارکت اولیای دانشآموزان با مدارس بیشتر شود و فقط برای پول گرفتن آنها را دعوت نکنیم و میتوانیم از طرحهای خوبی برای تعامل بیشتر با اولیا استفاده کنیم.
مصطفوی تاکید کرد: باید نظام آموزشی ما به گونهای باشد که دانشآموز با میل خود انتخاب رشته کند و معلمان آنها را به اجبار به یک رشته نظری یا فنی سوق ندهند.
کمبود مشاور در مدارس استان زنجان
محمود عباسی نیز در این مراسم با اشاره به کمبود مشاور در مدارس استان زنجان گفت: در مدارس استان زنجان با کمبود مشاور مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در استان زنجان ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه وجود دارد، گفت: ۳۰۰ مشاور فقط در استان زنجان وجود دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه دوره متوسطه دوم هم نیاز به مشاوره دارد، گفت: خوشبختانه در دوره اول متوسطه هیچ مشکلی نداریم و تمام مدارس را پوشش دادهایم.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر هدایت تحصیلی جزو پنج استان برتر کشور است گفت: خوشبختانه در این حوزه مشکلات کمی نسبت به استانهای دیگر داریم.
باید یک سیستم مشاورهای در مدارس ایجاد شود
مرتضی تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه زنجان میزبان اردوهای آموزشی همیار مشاور قطب چهار کشوری ویژه پسران است، گفت: استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان و قزوین به همراه زنجان در این اردو حضور دارند.
وی افزود: این اردوها از روز ۲۴ مردادماه آغاز شده و تا ۲۶ مرداد ادامه دارد و امیدوارم میزبان خوبی برای این استانها باشیم.
تمجیدی با ابراز نگرانی از کمبود مشاور در استان گفت: وجود ۳۰۰ مشاور در مدارس استان کم است و باید یک سیستم مشاورهای ایجاد شود چون که به صورت جزیرهای عمل کردن سود و منفعتی ندارد.
وی با بیان اینکه باید دانشآموزان از ابتدای زندگی خوب گوش کردن را بیاموزند، تصریح کرد: دانش آموزان باید از همان ابتدا این مهارت را بیاموزند.
//ع
انتهای خبر/